Awards, exhibitions and online landmarks
Premii, expoziții și repere online
> 2014. 1st place in the Social and Documentary Photography section – Vama International Visual Arts Festival under Oscar Lights (PTF) * Locul I la secțiunea Fotografie socială și documentară – Festivalul Internațional de Arte Vizuale Vama sub Lumini de Oscar (PTF)
> 2020. Personal exhibition PhozEme - Constanta Art Museum (an eclectic and retrospective series, a kind of visual poetics of everyday life) * Expoziție personală (personal exhibition) PhozEme
- Muzeul de Artă Constanța/Constanta Art Museum (o serie eclectică și
retrospectivă, un fel de poetică vizuală a vieții cotidiene)
> 2024. 1st place – Best Phone Photographer section at the Romanian Visual Awards * Locul 1 – secțiunea Best Phone Photographer la Romanian Visual Awards
> 2023. Atmosphere, poetry and photography in the visual creations of Emilian Avrămescu (100asa.com)
> 2023. I'm just a phozemist (liternet.ro) * Sunt doar un phozemist
> 2025. Emilian Avrămescu: the visual poetics of everyday life (Italian Federation of Photographic Associations) * Emilian Avrămescu: la poetica visiva del quotidiano (Federazione Italiana Associazioni Fotografiche)
> 2025. PhozEmes - the contemplative poetry of imperfection (1x.com Magazine) * PhozEme - poezia contemplativă a imperfecțiunii
Alte repere online/Other online landmarks
Sunt doar un phozemist (Emilian Avrămescu, Sunt doar un phozemist)
Citiți mai mult pe LiterNet.ro aici
Citiți mai mult pe LiterNet.ro aici
Sunt doar un phozemist (Emilian Avrămescu, Sunt doar un phozemist)
Citiți mai mult pe LiterNet.ro aici
Citiți mai mult pe LiterNet.ro aici
1x.com * Art Limited * Photoimaginart * On Spot Gallery * Street Core Photography – SCP eZIne * World-Street.Photography * Street Level Photography * Street Photography Top Selection * Urban Street Photography Gallery * blog.f64.ro etc
I'M NOT (NO MORE) LOOKING FOR THE PERFECT PHOTOGRAPH. I'M WRITEING PHOZEME
NU
(MAI) CAUT FOTOGRAFIA PERFECTĂ. SCRIU PHOZEME
The photographic image is not actually in the camera being used but rather in the mind, long before pressing the shutter button—in a realm largely beyond control, because it exists in the subconscious.
I feel that the idea of a story that a photograph must tell is often spoken about too easily, too comfortably, and too simplistically. I keep seeing and hearing about narrative threads and alternative scenarios being built around photographs. I believe that photography is closer to poetry than to storytelling. You cannot explain why a certain photograph or image stays in your mind, just as you cannot explain why you resonate with a sequence of words in a poem. As I have said before, poetry and photography can sometimes merge because both can be perceived through a kind of sixth sense. Trying to explain them, to tell their stories, means to destroy them both. I say all this without claiming to have invented any concept or term—after all, photography and poetry have often been compared and associated.
Pentru
mine, fotografia a fost o stare latentă. Am început să fotografiez târziu, mult
după prima tinerețe. M-am înscris la un curs de fotografie prin anul 2012, când
împlinisem deja 38 de ani. Era perioada de glorie a DSLR-urilor. Cu cât aveai
un DSLR mai voluminos și mai scump, cu atât era mai mare probabilitatea de a părea
un fotograf veritabil.
La
început, am cărat și eu în spate asemenea dispozitive, crezând că valoarea și calitatea unei fotografii este
direct proporțională cu mărimea aparatului foto. A fost un chin compensat doar
de pasiune, pentru că eu m-am născut și rămân un atehnic. Mi-a luat mult
timp până să ajung să pricep câte ceva din tot ceea ce înseamnă tehnica
fotografică și setările aparatului.
Dar,
după câțiva ani, am constatat că, în cele mai multe situații cotidiene,
telefonul din buzunar este singurul și cel mai bun aparat foto pe care îl ai la
dispoziție. Dimensiunea și gradul de sofisticare ale aparatului reprezintă,
probabil, clasica eroare de percepție a începătorului. Dar este drumul
inițiatic pe care o apucă cei mai mulți dintre pasionații de fotografie. Și nu
cred că e ceva greșit în asta, atâta vreme cât, în cele din urmă, realizezi că imaginea
fotografică nu se află, de fapt, în aparatul cu care lucrezi, ci, undeva, mult înaintea momentului
declanșării, în mintea ta, dar și într-o zonă pe care, în mare măsură, nu o
poți controla; pentru că e în subconștient.
Asta nu însemnă că eu nu mai fotografiez cu aparatele
foto pe care le mai am. Le folosesc, ori de câte ori am ocazia. Dar ceea ce mă
preocupă acum este să încerc să nu ratez, pe cât posibil, clipa; adică acea fracțiune de secundă în care, dintre zeci de întâmplări
care se derulează în jurul meu, eu extrag una singură: pe aceea ce va fi să
devină o poză; sau o PhozEmă, cum îmi place
mie să-i spun. Ce este o PhozEmă? Este poza imperfectă (trasă de
cele mai multe ori cu telefonul din buzunar) a miilor de poeme perfecte pe care
le-am văzut și le văd cu ochii minții, dar pe care n-am reușit și nu voi reuși
să le scriu vreodată. Spun asta și pentru că a fost o vreme, undeva în
studenție, când am scris tot cu un fel de imagini, cochetând oarecum cu poezia.
Așadar,
având în vedere și antecedentele mele așa-zis poetice, s-a născut ideea PhozEmelor
- acele imagini prin care încerc să sugerez relația dintre fotografie și
poezie ca stări inefabile ce țin, mai degrabă, de zona subliminală.
Cum,
pentru mine, fotografia nu (mai) este un scop în sine, ci, mai curând, o cale,
o continuă trecere, un drum în toate sensurile, nu mai contează dacă am în mână
un telefon sau un super aparat foto. Nu mai caut fotografia perfectă, pentru că, evident,
fotografia perfectă nu există. Nu o spun eu, au spus-o alții, cu mult înaintea
mea, fotografia perfectă este întotdeauna aceea care încă nu a fost
făcută. Am ieșit din acest cerc vicios al orgoliului artistic și, dezpovărat,
în sfârșit, de obsesia construirii unei opere fotografice, voi continua
să scriu PhozEme.
© Emilian Avrămescu
Toate drepturile rezervate, în conformitate cu Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.
All rights reserved.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu